Internationalt

På Aalborg Tekniske Gymnasium prioriterer vi internationalt samarbejde, og vi giver dig mulighed for at deltage i internationale uddannelsesprojekter i forbindelse med HTX-uddannelsen. Alle studieretninger har en form for internationalt samarbejde, og vi har især valgt at fokusere på international elev- og lærerudveksling.

STUDIETURE OG STUDIEOPHOLD

Uanset hvilken studieretning du vælger på Aalborg Tekniske Gymnasium, vil du komme på en eller flere studieture. Det gælder også vores to studieretninger, som har studieophold. Studieturene har altid et formål, som passer til studieretningens indhold. Du kan se eksempler på de seneste års ture under de enkelte retninger.

Studieture:

Læs om studieture på Fysikkens verden

Læs om studieture på Bioteknologi.

Læs om studieture på Naturens kemi.

Læs om studieture på GAMETECH.

Læs om studieture på Film og medier.

Læs om studieture på International HTX.

Læs om studieture på Industrielt design.

Læs om studieture på Innovation og teknologi.

Læs om studieture på Beredskabslinjen.

Da Robotteknologi er nye linjer, har der endnu ikke været elever af sted på studietur.

Studieophold:

Eleverne på studieretningen International HTX er på college i Australien i 3,5 måneder i 2.g.

Elever på studieretningen GAMETECH bliver tilbudt et 9-dages studieophold i Singapore i 2.g.

Eleverne på studieretningen Fremtid og samfund bliver tilbudt et ophold som frivillig i et bæredygtigt projekt i Afrika på 3.g.