Aalborg Tekniske Gymnasium vinder European Innovative Teaching Award 2023

European Innovation Teaching Award (EITA-prisen) er en hæderspris til dagtilbud, grundskoler og ungdomsuddannelser, der har gennemført eksemplariske Erasmus+-projekter. Prisen uddeles i alle Erasmus+-programmets 33 lande, og nu er årets vindere offentliggjort, herunder Aalborg Tekniske Gymnasium som vinder af ungdomsuddannelse-kategorien.

Årets tema for EITA-prisen er ’Uddannelse og innovation’, og de vindende projekter skal derfor have beskæftiget sig med innovation inden for f.eks. teknologi, kunstig intelligens, kodning, programmering, virtual reality, iværksætteri eller lignende, for at komme i betragtning til prisen i 2023.

Aalborg Tekniske Gymnasium vinder for deres Erasmus+-projekt 'Future Food', som er skabt i samarbejde med Lycée Niépce-Balleure i Frankrig, BBS1-Mainz i Tyskland, Instituto Educatión Secundaria CARRÚS i Spanien samt BG Georgigasse i Østrig.

Læs mere om gymnasiets Erasmus+-projekter lige her: https://aatg.dk/internationalt/erasmus-projekter/