GAMETECH-elever deltog i Geeks Gone Wild

I spritnye trøjer med gamer-navne og logo sendte vi 43 kampklare HTX-elever fra studieretningen GAMETECH af sted til Nordjyllands største lan- og esport-event, Geeks Gone Wild (GGW). Her dystede de i forskellige computerspil, konkurrerede i forskellige aktiviteter og mest af alt hyggede sig og var sammen om deres fælles interesse; gaming.

Når corona ikke spænder ben, så er der omkring 860 deltagere til GGW, der foregår i Gigantium i Aalborg. I år lykkedes det at gennemføre en corona-venlig version med lidt færre deltagere, som deltog i turneringer i Minecraft, Counter Strike, Fortnite og Asus Rocket League. GGW er for alle aldre på alle niveau, og det drejer sig mest af alt om at hygge sig og få en god oplevelse.

Der var fede præmier at vinde fx en gamertrøje fra Gripex90 aka Lee Sin God, som er en af Danmarks største League of Legends-streamere. Ellers kunne deltagerne konkurrere i musemåttekast, bottleflip og bordlotto.

Ifølge GAMETECH-elev Kasper Lund Thrysøe er det en hyggelig event, hvor man kan komme og deltage i de aktiviteter, man har lyst til. Det giver også en mulighed for at snakke med nogle nye fra gymnasiet.

- Det er vildt hyggeligt at være af sted som klasse, og det giver også et godt fællesskab på tværs af årgange.