Oplev virkelighedens CSI direkte i klasselokalet!

Retskemiker Martin Worm-Leonhard gæstede eleverne på beredskabslinjen og kastede dem ud i nogle af de mest spændende kriminalsager, han har arbejdet med. Disse sager inkluderer undersøgelser af fingeraftryk og 'hvidt pulver', såsom euforiserende stoffer eller dopingmidler.
På beredskabslinjen kombineres idræt med bioteknologi som hovedfag. Undervisningen i bioteknologi dækker områder som cellebiologi, mikrobiologi, biokemiske processer, genetik, molekylærbiologi, genteknologi, evolutionsteori og fysiologi.

I studieretningen samarbejder lærerne tæt med beredskab, politi og militær, og eleverne får chancen for at besøge eller modtage besøg af spændende fagfolk.

Hvis du drømmer om en fremtid inden for politi, forsvar, brandbekæmpelse, redning eller lignende og har interesse for både idræt og bioteknologi, så er Beredskabslinjen på Aalborg Tekniske Gymnasium det perfekte valg for dig."