Robothold fik en flot 30. plads i Singapore

Efter 10 spændende kampe sikrede det danske robothold fra Aalborg Tekniske Gymnasium sig en 30. plads ved FIRST Global-konkurrencen i Singapore og kan også prale af at være Nordens bedste.

Holdet bestående af de fem 3.g-elever fra Robotteknologi-studieretningen Rasmus Iversen, Elias Andersen, Mikkel Kuhlwein, Christian Søndergaard og Rasmus Krag og deres træner Kasper Winther har over tre dage kæmpet mod alverdens forskellige hold, og sammen med robotten Ball-E er det blevet til både sejre og nederlag.

En 30. plads ud af 191 hold var desværre ikke nok til at komme videre til finalerunderne, men alligevel har eleverne fået en stor oplevelse og nye relationer med hjem i rygsækken.

- At snakke med de andre nationer er bare super fedt, lød det fra Mikkel Kuhlwein, da TV2 Nord talte med ham over telefonen efter konkurrencerne.

Rasmus Iversen tilføjede:

- Man lærer jo noget af dem, og der er helt klart kompetencer, som vi tager med os hjem og kan bruge videre i fremtiden.

Førstepladsen gik til Kasakhstan, andenpladsen til Venezuela og tredjepladsen til Kina.