Årets første student

- Åh… Nu skal jeg løbe efter vognen…

Det var Adele Odderskov Wegners første reaktion, da hun var var færdig med årets - ja, faktisk gymnasietidens - sidste eksamen og netop havde fået karakter for selvsamme.

Sådan er reglerne jo. Den sidste eksamenskarakter skal skrives i huen, og hvis det er et 12-tal, så er det på med løbeskoene, når studenterkørslen begynder. Og et 12-tal var netop, hvad Adele Odderskov Wegner gjorde sig fortjent til ved sin sidste eksamen, da hun mandag formiddag blev hørt i Kommunikation & IT.

Dermed kan hun nu kalde sig for årets første student på Aalborg Tekniske Gymnasium, og det medførte selvfølgelig en fin buket fra uddannelsesdirektør Rikke Palmgren - foruden de mange blomster, som den spændte familie havde medbragt.

Et stort tillykke til Adele Odderskov Wegner med årets første huepåsætning. Nu gælder tre dage, hvor studenter springer ud til højre og venstre, og fredag står den på dimission i Musikkens Hus. Vi glæder os!